DynoCat U.S. Transmisjonsoljer

Vi har et bredt utvalg av U.S. produserte transmisjonsoljer tilpasset nye og eldre amerikanske biler.

Automatolje ATF

 

MultiMatic ATF MV (Synt.Blend)
   
Multifunksjonell delsyntetisk automatolje tilpasset de fleste automatkasser i amerikansk produserte biler, samt mange automatkasser i japanske og europeiske biler. Formulert med en blanding av konvensjonelle og syntetiske baseoljer for å gi meget gode lav- og høy- temperaturegenskaper, selv i tyngre 4-hjulsdrevne biler & trucks.
Meget gode friksjonsegenskaper som sikrer myk og jevn giring gjennom hele skiftintervallet.
Ikke for bruk i automatkasser som krever Ford Type F automatolje eller CVT kasser.
GM Dexron III(H)/IIE/IID, Ford Mercon/Mercon V & SP, Ford M2C-WSS 138CJ/166H,
Chrysler ATF+4/ATF +3, JASO 1A, JWS 3309, Allison C-4/C-3/TES 389
 
ShiftMatic ATF D3M
   
Konvensjonell automatolje av Dexron III/Mercon type spesielt tilpasset GM (før 2006) og Ford (ikke Mercon V), samt andre automatkasser der Dexron III anbefales. Anbefales også i endel
hydraulikk-systemer ved lave temperaturer.
Ikke for bruk i automatkasser som krever Ford Type F automatolje eller CVT kasser.
GM Dexron III(H)/IIE/II, GM Type A, Suffix A, Ford Mercon, Ford M2C-WSS 138CJ/166H
 
CruiseMatic ATF Type F
   
Konvensjonell automatolje, Type F, spesielt for automatkasser i eldre Ford, Lincoln og Mercury (FLM). Anbefales også i enkelte manuelle transmisjoner (bla. noen eldre Volvo) og enkelte anleggsmaskiner.
Ford M2C-33F & M2C-33G, Sundstrand Hydrostatic Transmissions
   
 
   

Girolje Synt

UltraSync LS 75W-90 & 75W-140
   
Fullsyntetisk girolje med meget gode ”Limited-Slip” egenskaper. Tilgjengelig i 75W-90 & 75W-140. For enkelte amerikanske høy-nivå sperredifferensialer er det anbefalt fra produsenten å tilsette en ekstra sperretilsetning ved komplett utskiftning av oljen.
API GL-5/LS
 
 
 

Girolje Konvensjonell

PowerSync MP 80W-90 GL-4
   
Girolje med milde EP (Trykk) tilsetninger, anvendes spesielt i endel eldre manuelle transmisjoner, samt enkelte sluttdrev. Normalt ikke anbefalt i bakaksler.
API GL-4
 
PowerSync HD 80W-90 GL-5/MT-1
   
Hypoid girolje med full trykk-tilsetning (EP) for moderat til høyt belastede bakaksler i de fleste kjøretøy der 80W-90 GL-5 er anbefalt. Kan også benyttes for top-up av akslinger med sperre eller med sperre-tilsetning i akslinger som krever en ”limited slip” olje.
API GL-5/MT-1
 
PowerSync LS 80W-90 GL-5/LS
   
Hypoid "super LS" girolje med limited slip egenskaper på ”factory fill” nivå for alle bakaksler som krever en 80W-90 ”Limited slip” olje (nye, ny-restaurerte og eldre). Det er ikke nødvendig eller anbefalt å tilsette sperre-tilsetning i denne oljen.
Bruk PowerSync HD 80W-90 GL-5 hvis du ønsker å bruke OEM (produsentens) egen sperretilsetning.
API GL-5/LS
 
 
 
 


 

 


Copyright © 2009 NOPENCO A/S | Ansvarserklæring