DynoCat U.S. Bensinmotoroljer

Vi har et bredt utvalg av konvensjonelle, delsyntetiske og helsyntetiske motoroljer tilpasset alle de siste krav fra de amerikanske bilprodusentene. Nybil-produktene oppdateres jevnlig og følger de siste amerikanske standardene til motoroljer. I tillegg har vi et utvalg spesialprodukter utviklet for eldre motorkonstruksjoner, Supreme Classic Serien, samt vår Fusion RXS 15W-50 for high-performance motorer.

Helsyntetisk Motorolje [Fusion Serien]

Fusion FE 5W-20
   
Drivstoffbesparende helsyntetisk motorolje med viskositet spesielt foreskrevet av Ford, Chrysler (Dodge), Honda (US) samt mange hybridbiler.
API SM/EC, API SL/SJ, ILSAC GF-4/3, GM 6094M, Chrysler MS6395, Ford WSS-M2C930A
 
Fusion FE 5W-30
   
Drivstoffbesparende helsyntetisk motorolje med US standard viskositet for de fleste nyere bensinmotorer fra GM, Chrysler (Dodge) & Ford
API SM/EC, API SL/SJ, ILSAC GF-4/3, GM 6094M, Chrysler MS6395, Ford WSS-M2C929A
 
Fusion FE 10W-30
   
Drivstoffbesparende helsyntetisk motorolje med viskositet spesielt foreskrevet for enkelte bensinmotorer fra Chrysler (Dodge), men også anbefalt for lett trimmede GM & Ford.
API SM/EC, API SL/SJ, ILSAC GF-4/3, GM 6094M, Chrysler MS6395
 
Fusion RXS 15W-50
   
Helsyntetisk motorolje spesielt utviklet for bruk i amerikanske high performance motorer i gatebruk. Gir ekstra beskyttelse ved hard bruk og kan med fordel også benyttes i en rekke racing applikasjoner. Passer både eldre ombygde motorer og nybygde highperformance motorer. Helsyntetiske baseoljer sørger for at oljen hurtig returner til bunnpannen og at oljen ikke blir ”hengende” i toppen selv ved høyere omdreinings-hastigheter i motorer med ”roller-kam”. Også meget godt egnet i hi-performance innenbords marine motorer (bensin).
API SM/CF
   
 
   

Konvensjonell Motorolje [Supreme Performance Serien]

Supreme Performance 5W-30
   
Konvensjonell motorolje av meget høy kvalitet. Viskositet anbefalt for nyere amerikanske standard bensin-motorer i god stand. Spesielt anbefalt av Ford fom. 1990-> samt andre produsenter ved lave temperaturer. 5W-30 brukes kun i motorer med turbo fra perioden 1984->2000 der dette er anbefalt fra produsent (Generelt anbefales 10W- 30 i ”turboladede”, ”sports-motorer” med ”rollerkam” fra denne perioden).
API SM/EC, API SL, SJ, ILSAC GF-4/3/2, GM 6094M,Chrysler MS 6395,Ford WSS-M2C929A
 
Supreme Performance 10W-30
   
Konvensjonell motorolje av meget høy kvalitet. Standard anbefalt viskositet for amerikanske bensinmotorer ved utetemperaturer over -18°C fom. 1984->. 10W-30 anbefales spesielt for ”turbo ladede” og ”sports-motorer” med ”roller-kam” i god stand fra perioden 1984->2000, samt i motorer med høy km. stand der 5W-30 normalt er anbefalt.
API SM/EC, API SL, SJ, ILSAC GF-4/3/2, GM 6094M, Chrysler MS 6395
   
 
   

Classic Motorolje [Supreme Classic Serien]

Supreme Classic GT 10W-40 & GTR 20W-50
 

Spesielt formulert mineralsk motorolje som kombinerer moderne konvensjonelle baseoljer og et høyt innhold av tradisjonelle godt utprøvete antislitasje-tilsetninger (av fosfor/sink type). I tillegg er DynoCat® Supreme Classic GT 10W-40 og GTR 20W-50 formulert med pakningsoppfriskende tilsetninger for å motvirke oljeforbruk, anti-skum tilsetninger, samt effektive rense- & sprednings- tilsetninger som sørger for å holde motoren fri fra koks og avleiringer.

Supreme Classic GT 10W-40 anbefales spesielt i amerikanske, europeiske og japanske bensinmotorer (inkludert restaurerte) fra 1960-1990 der en SAE grad 10W-30, 10W-40 el. 15W-40 originalt er anbefalt. I tillegg vil den også gi utmerket ytelse i bensin- og lette diesel-motorer produsert fram til ca. 1994. Spesielt formulert med høy viskositet ved arbeids-temperatur for å gi jevn og pen gange i eldre motorer.

Supreme Classic GTR 20W-50 anbefales spesielt for eldre bensinmotorer for å motvirke oljeforbruk, samt for sommerkjørte klassiske biler hvor høye oljetemperaturer og ekstra høy belastning forekommer. Kan også benyttes i enkelte racing-applikasjoner der en olje med høy viskositet er ønsket. Også meget godt egnet for noe eldre Harley Davidson motorsykler.

API SL, SJ, SH/CF
 
Supreme Classic HD 30
 
Singelgrad olje for sommerkjørte veteranbiler fra ca. 1950->. Anbefales spesielt til motorer der høyt oljeforbruk grunnet sylinderlekkasje er et problem. API SL, SJ, SG, SH/CF
API SL, SJ, SH/CF
 
Supreme Classic HD 50
 
Singelgrad olje for sommerkjørte bensinmotorer som er utsatt for ekstremt høye olje-temperaturer og hard belastning, f.eks eldre motorsykler eller andre luftavkjølte bensin-motorer. Meget godt egnet for eldre Harley Davidson motorsykler.
API SL, SJ, SH/CF
   
 
 
 


 

 


Copyright © 2009 NOPENCO A/S | Ansvarserklæring