DynoCat MC Oljer

 

4-Takts oljer for MC & ATV

Delsyntetisk 4-taktsolje spesielt beregnet på MC inkludert de m/våtclutch

SportRider MC 10W-40
   
Høytytende delsyntetisk 4-taktsolje for sport, langkjøring og racing applikasjoner, inkludert motorsykler med våtclutch. Sikrer hurtig girskift og høy beskyttelse ved høye turtall. Spesielt anbefalt for japanske motorsykler der 10W-40 er anbefalt. Anbefales også i mange ATV’er både sommer og vinter.
API SJ, SH, SG/CF, JASO 4T, JASO MA/MA-2
   
SportRider MC 20W-50
   
Høytytende delsyntetisk 4-takts motorsykkelolje av høy viskositet for sport, langkjøring og racing applikasjoner, inkludert motorsykler med våtclutch. Sikrer hurtig girskift og høy beskyttelse ved høye temperaturer. Anbefales for amerikanske, europeiske og japanske motorsykler der 15W-50 eller 20W-50 er anbefalt. Kan også brukes i ATV’er der en olje med høy viskositet er ønsket.
API SJ, SH, SG/CF, JASO 4T, JASO MA/MA-2 (SAE 90 API GL-1)
   

Konvensjonell 4-taktsolje spesielt beregnet på MC inkludert de m/våtclutch

FreeRider MC 10W-40
   
Moderne, mineralsk 4-takts motorsykkelolje for de fleste 4-takts motorsykler, inkludert motorsykler med våt-clutch. Anbefales for både motorsykler og ATV’er der 10W-40 motorsykkelolje er anbefalt.
API SJ, SH, SG/CF JASO 4T JASO MA/MA-2 (SAE 80W-90 API GL-1)
   
FreeRider MC 20W-50
   
Moderne, mineralsk 4-takts motorsykkelolje av høy viskositet for de fleste 4-takts motorsykler, inkludert motorsykler med våt-clutch. Anbefales spesielt for noe eldre motorsykler der oljeforbruk forekommer og for å få en jevn og pen gange.
API SJ, SH, SG/CF, JASO 4T, JASO MA/MA-2 (SAE 90 API GL-1)
   

Konvensjonell singelgradolje, velegnet for eldre motorsykler

Supreme Classic HD 50
   
Singelgrad motorolje som anvendes i eldre motorsykler fra ca. 1950-> som ikke har våtclutch (amerikanske og europeiske motorsykler). Høy motstand mot oljeforbruk og meget god beskyttelse ved høye temperaturer, spesielt i luftavkjølte motorer.
API SL, SJ, SG/CF
   
 
   

2-Takts oljer for MC & ATV mm.

Høytytenede 2-taktsoljer formulert med polyisobutylene (PIB) for å redusere røyk og minimere høytemperatur stempelslitasje.

SynMax RX 2-Cycle
   
Ekstremkvalitets, moderne helsyntetisk 2-taktsolje for alle moderne 2-takts motorer, inkludert DFI (Direct Fuel Injection) motorer. Sikrer ekstremt ren motor og rene eksosporter i alle applikasjoner. Formulert med fullsyntetiske basoljer, syntetisk ester og den mest avanserte additivpakken tilgjengelig. Testet i racing applikasjoner med meget gode resultater, inkludert høyeffekts motorer med variable eksosporter (Power Valve), slik som RAVE og DFI motorer. Formulert for selvblanding* (Premix) og injeksjons-systemer. Se tabell for bruks-områder. Ny askeløs teknologi gir høy ytelse både i tradisjonelle utenbordsmotorer og høytemperatur-applikasjoner (DFI motorer).
API TC, JASO FD/FC, ISO EGD+, API TCW-III
 
VariMax TC-S 2-Cycle
   
Multifunksjonell delsyntetisk 2-taktsolje for de fleste landbaserte applikasjoner, slik som MC, snøscooter, go-kart og motorsag. Meget god beskyttelse ved høye temperaturer og gode flyteegenskaper ved lavere temperaturer. Velegnet for 2-taktsmotorer med variable eksos-porter. Formulert for selvblanding* (Premix) og injeksjons-systemer. Ikke for bruk i utenbordsmotorer som krever TCW-III. Se tabell for bruksområde.
API TC, JASO FC+, ISO EGD+
   
MotoMax TC 2-Cycle
   
Lavtrykende, mineralbasert 2-taktsolje for landbaserte mindre 2-taktsmotorer under 50cc. Motvirker ”sylinder-scuffing” og beskytter mot rust under lagring. Anbefales for eldre mopedmotorer som krever høyere innblanding av 2-taktsolje. Formulert for selvblanding* (Premix) og injeksjons-systemer. Se tabell for bruksområde.
API TC
   
*Følg alltid motorprodusents anbefaling for drivstoff/olje forhold ved selvblanding
   

Anvendelsetabell - DynoCat 2-Taktsoljer

Anvendelse/
Produkt:

SynMax
RX
2-Cycle

VariMax
TC-S 2-Cycle

MotoMax
TC 2-Cycle

Moped (< 50cc) Racing Ekstra høy ytelse Høy ytelse
MC/ATV Racing Ekstra høy ytelse Høy ytelse
Cross MC Racing Høy ytelse Ikke anbefalt
Snøscooter Racing Høy ytelse Ikke anbefalt
Utenbordsmotor, TCW-III Høy ytelse/Racing Ikke anbefalt Ikke anbefalt
Utenbordsmotor, DFI [1] Høy ytelse/Racing Høy ytelse [2] Ikke anbefalt
Vannscooter Racing Høy ytelse Ikke anbefalt
Go-Kart Racing Høy ytelse Ikke anbefalt
Motorsag Ekstra høy ytelse Høy ytelse Ikke anbefalt
[1] Inkludert Mercury OptiMax, Johnson/Evinrude FICHT & E-TEC, Yamaha HPDI, Nissan/Tohatsu TLDI
[2] Brukes ikke der TCW-III er anbefalt (se marineoljer)
 
   
 

 

 
 

 

 

 


Copyright © 2009 NOPENCO A/S |Ansvarserklæring